Monday, January 24, 2011

Hari pertama di KK Puchong

Salam semua.. hari ni nk update blog kesayangan ku ni..

Seperti biasa rutin pagiku..selesai solat subuh..dan siap2 ape yang patut..bersiap ke mana?? ha...hari pertama buat check-up di klinik ibu mengandung di Kg. Bharu Puchong..aku ambil cuti hari ni khas untuk pergi buat check-up..

Ok ok.sambung balik citer pasal pagi ni..as usual..dah bersiap pakai baju ermm no makeup2..coz sejak pregnan ni kulit muka ku bertambah sensitif dan aku sendiri mcm x lalu nk letak walaupun bedak kat muka aku ni ha..mcm menyampah tengok mekap..huhu..pada halnya sebelum ni..aku dan alat solek bagai isi dan kuku..x dapat di pisah kan..hehehe(pompuan 2)..

Dah siap..aku kejutkan Aqil..anak sulong aku yang sorang tu..hehehe...x sampai hati nk kejutkan dia..tengok dia tido lena sangat..comel..anak mama ni..tapi nk x nak kena juga kejutkan.
Aku dukung aqil sampai depan bilik air..dalam mata yang masih tertutup..Aqil cakap" mama..Aqil x mo mandi..nnt kuasa Aqil hilang..huhuhu" ha....tu lah penanagn bnyk sangant tengok cerita kartun..haishh..nk gelak pon ada..yang nyata itu adalah alasan aqil semata mata sebab takut mandi pagi..hehehehe..

Ok done..aku memandu untuk menghantar Aqil ke Taska..aku teruskan perjalanan ke KK Puchong..setibanya kat KK jam tepat menunjukan 8.20 pagi..fuhh..punyalah ramai orang...nasib baik parking ada yang masih kosong..

ok lah..nk diringkaskan cerita..aku berkampung kat Kk tu dari 8.20 pagi sampai lah 1.30 petang..huhu..lama kan..adatlah..kalau cek kat klinik gomen..tapi pepe pun aku sangat puas hati dengan layanan yang diberi..semua kakitangan / misi2 kat klinik gomen skrang ni mmg mesra alam..x seperti dulu lagi..hurmm..

pemeriksaan yang dulakukan tersangat lah detailnya..ha..sbb itulah aku prefer sangat pg check -up di gomen ni..sbb mereka bukan pentingkan duit tapi kesihatan pesakit yang memerlukan khidmat mereka..penerangan yang diberikan sanagat detail sampai aku x tanya pun misi tu terangkan juga..mmg puas hati..cuma masa menunggu tu ,lah yang seksa sikit..

Kalau orang yang bnyk duit boleh la nk g cekup kat private..aku pn bukan x mampu cuma x berapa yakin jew..hehehe..dan aku pk selagi blh jimatkan duit aku nk berjimat..baik aku simpan RM60 - RM100 tu untuk anak2 yang bakal lahir ni.betul x?? sapa setuju angkat tangan..lagi pun sakit nk bersalin ni mmg lah sakit walau pun beranak kat mana2 kan..aku bukan pro mana2 taw..cuma ni pandanagn peribadi jelah..:) ok lah sekian jelah buat kali ni..nnt bila ada cerita bes aku update lagi ye..by..salam..

No comments:

Post a Comment